Budujemy markę

Jak słyszysz marka, to co myślisz?

– produkt?

– usługa?

– może konkretna marka i konkretne wspomnienie z nią związane?

Co jest marką/brandem

Autor/autorka książek

Ekspert w danej dziedzinie

Kanał na YT/blog/podcast

Każdy z nas

Krok 1 Strategia

To plan, w którym określisz w dłuższej perspektywie czasu sposób w jaki będziesz budować wizerunek. Zastanów się z czym chcesz się kojarzyć odbiorcom i w jaki sposób to zakomunikujesz.

A jeśli już o odbiorcach mowa, zacznij od tego kto będzie Twoim klientem. Bo nie będzie nim każdy! I nie każdemu będzie się podobać Twoja marka.

Zawężaj. Od grupy docelowej określonej jako nastolatkowie, zawęź do segmentów „słuchający hip-hopu”, „jeżdżący na deskorolce”, „podróżujący komunikacją miejską”.

Persony

Dla swojej grupy docelowej lub grupach docelowych, warto stworzyć postać – typowego przedstawiciela tej grupy.

Jak ma na imię, skąd jest, czym się zajmuje – opisujesz ją jak dobrą znajomą/znajomego.

Przykład

Zośka ma 15 lat, uczy się w LO w Warszawie, ale mieszka za miastem. Po szkole chodzi do skateparku. Lubi korzystać z subskrypcji: muzyki, filmów, książek.

W weekendy dorabia w sklepie matki.

Pomyśl, czego Zośka może oczekiwać po takiej marce jak Twoja, jakie ma problemy etc.

Zerknij na stronę XTENSIO.COM znajdziesz na niej darmowy arkusz, który pomoże Ci w tym zadaniu. A tutaj bezpośrednio wejdziesz na szablon.

Wartości

Silna marka powinna kojarzyć się z konkretnymi wartościami. Jakie one powinny być? No najlepiej unikalne i zawężone do minimum.

Profesjonalizm i doświadczenie mogą pasować idealnie do Twojej marki.

Ale pasują też do wielu innych…

Poszukaj obszarów niespotykanych i unikatowych na rynku.

Misja

Jest drogowskazem dla marki -> po co jesteśmy i jaki mamy cel!

Niech misja nie będzie banalna. Zastanów się jak podbić świat i zawojować rynkiem. Tak, żeby Twoja firma nie była kolejną, której „największą misją jest troska o klienta”.