Jeszcze kilkanaście lat temu marki w swoich działaniach marketingowych nie nawiązywały do tęczy ani do społeczności LGBT+. Na szczęście się to zmienia. Marki mogą sobie przekalkulować, ile pieniędzy mogą stracić nie będąc sojusznikami osób LGBT+. W podcaście rozmawiałam z Hubertem Sobeckim ze Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Ten cykl (artykuły, podcasty, karuzele na Instagramie) powstał w związku z tym, że w czerwcu obchodzimy Miesiąc Dumy. To taki czas, kiedy osoby LGBT+ i sojusznicy celebrują ten czas. Wtedy odbywają się marsze w różnych miastach w Polsce i Parada Równości w Warszawie. W tym roku będzie 25 czerwca.

Jeśli marki zasłaniają się takim komentarzem: Po co robić kampanie dla mniejszości, to śpieszę z danymi. Otóż całkiem liczna ta mniejszość, bo z badań wynika, że w każdym społeczeństwie średnio od 5 do 11 procent populacji to osoby LGBT+. Co to jest to 11 procent. A no takie tam 2 miliony Polek i Polaków. Co najmniej!

W Stanach Zjednoczonych zrobiono badania, z których wynika, że osoby LGB są lepiej wykształcone (46% posiada wykształcenie wyższe w porównaniu z 33% osób hetero). W związku z tym oczywiście zajmują wyższe stanowiska i zarabiają więcej.

Na czym skupiają się osoby LGBT+ w roli klientów? Przede wszystkim liczą się dla nich wartości, jakimi kieruje się dana marka. I zdecydowanie częściej sięgają po marki premium. I to może być dobry moment dla marek żeby odpowiednio zakomunikować swoje CSR strategie, pokazać kulturę organizacyjną, diversity&inclusion, skupić się na pokazywaniu wartości firmy.

Po co? A tu znowu mam dane, które mówią, że ponad polowa konsumentów uważa, iż marki powinny zajmować stanowisko w kwestiach ważnych społecznie. A już 3/4 badanych kupuje i tych, którzy angażują się społecznie.

Jak robią to inni?

 

Ben&Jerry

Co musisz wiedzieć o działaniach anty-LGBTQ+ na Florydzie i w Teksasie?

 

Google

“W świecie, do którego każdy należy, wszystko jest możliwe. Świętowanie dumy LGBTQ+ w tym miesiącu i później. Budujemy produkty integracyjne i wspieramy inicjatywy społeczne, aby podnieść głos i widoczność społeczności LGBTQ+ przez cały rok”.

LEGO

Aby uczcić Miesiąc Dumy zaprosiliśmy osoby ze społeczności LGBT+ do zbudowania “A-Z of Awesome” – kolorowego alfabetu tożsamości i definicji stworzonych z klocków lego.

 

SKITTLES

“Dodajemy trochę kolorów do naszych pakietów Pride! Nawiązaliśmy współpracę z @GLAAD i sześcioma utalentowanymi artystami w społeczności LGBT + aby stworzyć projekt pakietu, który reprezentuje sposób postrzegania tęczy”.

YES

Pod koniec maja przeszkoliliśmy właścicieli Salonów YES w całej Polsce z tematyki różnorodności oraz języka inkluzywnego. Dbając o najbardziej jakościowe treści szkoleń, w ich przeprowadzeniu pomogli nam edukatorzy i edukatorki z @grupastonewall ?️‍??️‍??️‍? W ramach współpracy z tą organizacją, przekażemy także 10.000 zł na konsultacje psychologiczne dla osób ze społeczności LGBTQIA+.⁠

Naszą solidarność chcemy także zamanifestować poprzez zmianę logo na YES.pl oraz w naszych social mediach. Dodatkowo, wszystkie zamówienia złożone w czerwcu na YES.pl będą pakowane w tęczową bibułkę ?

No dobrze, ale żeby nie było poprosiłam jeszcze o komentarz eksperta.

KUBOTA

Akcja “Jesteś tolerancyjny? Ta, ale… nie ma ale”.

“Tolerancja jest cechą bezwarunkową, jednak dla sporej części naszego społeczeństwa bycie tolerancyjnym wiąże się z dodatkowymi kryteriami, stąd pomysł na tegoroczne hasło akcji: „Jesteś tolerancyjny? Tak, ale… nie ma ale”, które ma za zadanie pokazać, jaką ogromną stratą dla całego społeczeństwa jest utrzymywanie zaściankowego myślenia”.

 

Księgarnia Dopełniacz

Księgarnia Dopełniacz wspiera inicjatywę Stowarzyszenia @miloscniewyklucza bo wierzy w równość. Każda osoba, |niezależnie od koloru tęczy, z którym się identyfikuje, może się u nas czuć bezpiecznie”.

 

KROWARZYWA

Smak miesiąca: cheeseburger ??????? ?

 

ULICA SEZAMKOWA

“All families have something in common — the love they share for one another! ? Happy #PrideMonth!”

 

FIGGLE PUZZLE

“Symbolicznie przyłączamy się do celebracji Pride Month ? Temat jest nam bliski i z utęsknieniem wypatrujemy takiego świata, w którym nikt nie będzie wykluczony z miłości. Happy pride month! ”

EKOMETA.PL

Specjalna tęczowa kolekcja!

KRYTYKA POLITYCZNA

? ? ? Przed nami Miesiąc Dumy – świętujcie go z naszymi książkami z kategorii LGBT+! Po dodaniu tęczowej książki do koszyka dostaniecie rabat -35% na całe zamówienie w naszej księgarni online (link w bio!). To nie wszystko – przez cały miesiąc będziemy opowiadać Wam tutaj o naszych książkach z kategorii LGBT+, będziecie mogli je również znaleźć na jednym z najbardziej tęczowych eventów w Polsce – czekajcie na info!”

OLIVIA GARDEN POLSKA

Dużo, dużo tęczy na ich profili i wsparcie dla Kampanii Przeciw Homofobii.

 

KSIĘGARNIA WYDAJE NAM SIĘ

Obszerne opisy tęczowych książek i rabaty :)

APPLE

“Commissioned by Apple. As Told By Us: Honoring Pride’s past, present and future through the historic places that started the celebration. Five artists. Five locations. Location #1—Window Rock, Arizona.”

THE SIMS

What’s more exciting & exhausting than being a parent? ? Being a proud parent ? & your Sims can aim to be their very best in our new “Proud Parent” scenario! Available free to all players through today’s Sims Delivery Express alongside two new Pride flags ? Check the link in our bio/story!

 

HP

“Pronouns in the LGBTQ+ community aren’t new, but they’re increasingly common in the workplace. Here’s a “pronoun primer” for etiquette and best practices around disclosure and usage in business (and in life!). Bottom line: It’s about showing respect for others’ humanity”.

DELOITTE

“Pride happens once a year in many parts of the world. While Pride is a celebration of progress made on LGBT+ human rights, it is also a call to action for those LGBT+ communities still denied equal treatment, inclusion, and respect.

But what about the rest of the year? When the confetti is swept up and flags put away – how do we keep the spotlight on helping LGBT+ friends, family, and colleagues feel seen, valued and included?”

 

BNP Paribas

Co prawda wpis na Instagramie dotyczy Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii, ale to na polskim profilu i warto odnotować :)

 

FREE NOW

Dzięki wsparciu Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza / Love Does Not Exclude Association dodrukowało pakiet książeczek “Orientuj się”, czyli materiałów edukacyjnych. ?✌?

 

Na pewno coś przegapiłam i będę wdzięczna jeśli mi coś więcej podeślesz. A może chcesz napisać, która kampania podoba Ci się najbardziej i dlaczego? Pisz śmiało!