Jeszcze kilkanaście lat temu marki w swoich działaniach marketingowych nie nawiązywały do tęczy ani do społeczności LGBT+. Na szczęście się to zmienia. Marki mogą sobie przekalkulować, ile pieniędzy mogą stracić nie będąc sojusznikami osób LGBT+. W podcaście rozmawiałam z Hubertem Sobeckim ze Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. Ten cykl (artykuły, podcasty, karuzele na Instagramie) powstał w związku z tym, że w czerwcu obchodzimy Miesiąc Dumy. To taki czas, kiedy osoby LGBT+ i sojusznicy celebrują ten czas. Wtedy odbywają się marsze w różnych miastach w Polsce i Parada Równości w Warszawie. W tym roku będzie 25 czerwca.
Jeśli marki zasłaniają się takim komentarzem: Po co robić kampanie dla mniejszości, to śpieszę z danymi. Otóż całkiem liczna ta mniejszość, bo z badań wynika, że w każdym społeczeństwie średnio od 5 do 11 procent populacji to osoby LGBT+. Co to jest to 11 procent. A no takie tam 2 miliony Polek i Polaków. Co najmniej!
W Stanach Zjednoczonych zrobiono badania, z których wynika, że osoby LGB są lepiej wykształcone (46% posiada wykształcenie wyższe w porównaniu z 33% osób hetero). W związku z tym oczywiście zajmują wyższe stanowiska i zarabiają więcej.
Na czym skupiają się osoby LGBT+ w roli klientów? Przede wszystkim liczą się dla nich wartości, jakimi kieruje się dana marka. I zdecydowanie częściej sięgają po marki premium. I to może być dobry moment dla marek żeby odpowiednio zakomunikować swoje CSR strategie, pokazać kulturę organizacyjną, diversity&inclusion, skupić się na pokazywaniu wartości firmy.
Po co? A tu znowu mam dane, które mówią, że ponad polowa konsumentów uważa, iż marki powinny zajmować stanowisko w kwestiach ważnych społecznie. A już 3/4 badanych kupuje i tych, którzy angażują się społecznie.
Jak robią to inni?
Co musisz wiedzieć o działaniach anty-LGBTQ+ na Florydzie i w Teksasie?
“W świecie, do którego każdy należy, wszystko jest możliwe. Świętowanie dumy LGBTQ+ w tym miesiącu i później. Budujemy produkty integracyjne i wspieramy inicjatywy społeczne, aby podnieść głos i widoczność społeczności LGBTQ+ przez cały rok”.
Aby uczcić Miesiąc Dumy zaprosiliśmy osoby ze społeczności LGBT+ do zbudowania “A-Z of Awesome” – kolorowego alfabetu tożsamości i definicji stworzonych z klocków lego.
“Dodajemy trochę kolorów do naszych pakietów Pride! Nawiązaliśmy współpracę z @GLAAD i sześcioma utalentowanymi artystami w społeczności LGBT + aby stworzyć projekt pakietu, który reprezentuje sposób postrzegania tęczy”.
Pod koniec maja przeszkoliliśmy właścicieli Salonów YES w całej Polsce z tematyki różnorodności oraz języka inkluzywnego. Dbając o najbardziej jakościowe treści szkoleń, w ich przeprowadzeniu pomogli nam edukatorzy i edukatorki z @grupastonewall W ramach współpracy z tą organizacją, przekażemy także 10.000 zł na konsultacje psychologiczne dla osób ze społeczności LGBTQIA+.
Naszą solidarność chcemy także zamanifestować poprzez zmianę logo na YES.pl oraz w naszych social mediach. Dodatkowo, wszystkie zamówienia złożone w czerwcu na YES.pl będą pakowane w tęczową bibułkę
No dobrze, ale żeby nie było poprosiłam jeszcze o komentarz eksperta.
Akcja “Jesteś tolerancyjny? Ta, ale… nie ma ale”.
“Tolerancja jest cechą bezwarunkową, jednak dla sporej części naszego społeczeństwa bycie tolerancyjnym wiąże się z dodatkowymi kryteriami, stąd pomysł na tegoroczne hasło akcji: „Jesteś tolerancyjny? Tak, ale… nie ma ale”, które ma za zadanie pokazać, jaką ogromną stratą dla całego społeczeństwa jest utrzymywanie zaściankowego myślenia”.
Księgarnia Dopełniacz wspiera inicjatywę Stowarzyszenia @miloscniewyklucza bo wierzy w równość. Każda osoba, |niezależnie od koloru tęczy, z którym się identyfikuje, może się u nas czuć bezpiecznie”.
“All families have something in common — the love they share for one another! Happy #PrideMonth!”
“Symbolicznie przyłączamy się do celebracji Pride Month Temat jest nam bliski i z utęsknieniem wypatrujemy takiego świata, w którym nikt nie będzie wykluczony z miłości. Happy pride month! ”
Specjalna tęczowa kolekcja!
“ Przed nami Miesiąc Dumy – świętujcie go z naszymi książkami z kategorii LGBT+! Po dodaniu tęczowej książki do koszyka dostaniecie rabat -35% na całe zamówienie w naszej księgarni online (link w bio!). To nie wszystko – przez cały miesiąc będziemy opowiadać Wam tutaj o naszych książkach z kategorii LGBT+, będziecie mogli je również znaleźć na jednym z najbardziej tęczowych eventów w Polsce – czekajcie na info!”
Dużo, dużo tęczy na ich profili i wsparcie dla Kampanii Przeciw Homofobii.
“Commissioned by Apple. As Told By Us: Honoring Pride’s past, present and future through the historic places that started the celebration. Five artists. Five locations. Location #1—Window Rock, Arizona.”
What’s more exciting & exhausting than being a parent? Being a proud parent & your Sims can aim to be their very best in our new “Proud Parent” scenario! Available free to all players through today’s Sims Delivery Express alongside two new Pride flags Check the link in our bio/story!
“Pronouns in the LGBTQ+ community aren’t new, but they’re increasingly common in the workplace. Here’s a “pronoun primer” for etiquette and best practices around disclosure and usage in business (and in life!). Bottom line: It’s about showing respect for others’ humanity”.
“Pride happens once a year in many parts of the world. While Pride is a celebration of progress made on LGBT+ human rights, it is also a call to action for those LGBT+ communities still denied equal treatment, inclusion, and respect.
But what about the rest of the year? When the confetti is swept up and flags put away – how do we keep the spotlight on helping LGBT+ friends, family, and colleagues feel seen, valued and included?”
Co prawda wpis na Instagramie dotyczy Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii, Transfobii i Bifobii, ale to na polskim profilu i warto odnotować :)
Dzięki wsparciu Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza / Love Does Not Exclude Association dodrukowało pakiet książeczek “Orientuj się”, czyli materiałów edukacyjnych. ?✌?
Na pewno coś przegapiłam i będę wdzięczna jeśli mi coś więcej podeślesz. A może chcesz napisać, która kampania podoba Ci się najbardziej i dlaczego? Pisz śmiało!
Zostaw komentarz