Kilka rzeczy, które warto sprawdzić przed startem świątecznych kampanii na IG. Pamiętaj jednak, że nie musisz robić wszystkiego. Zadbaj o swój odpoczynek, chwilę relaksu, czy reset z książką.

  1. Świąteczne logo

Dobrym pomysłem może być świąteczna wersja Twojego loga. Jeśli decydujesz się na taki krok, warto też odświeżyć banery i avatary na Facebooku i innych social mediach, z których korzystasz.

  1. Informacje o sklepie

Jeśli przed świętami planujesz inne godziny otwarcia/pracy, to warto o tym poinformować na profilu.

  1. Linki – sprawdź, czy wszystko jest aktualne i czy wszystko działa. Jeśli na Instagramie w BIO chcesz dodać kilka linków polecam Taplink.
  1. Świąteczne grafiki/świąteczny feed

Zawsze lepiej przygotować się wcześniej, a teraz jest właśnie ostatni dzwonek. Zerknij na tutorial, który przygotowałam. W opisie na YT znajdziesz też darmowy plik do pobrania i samodzielnej edycji w PhotoShopie.

  1. Zaangażuj swoją społeczność

Kreatywnie wykorzystuj relacje na Instagramie. Masz do dyspozycji Quiz, Ankietę, „Zadaj pytanie” – to zawsze dobra opcja żeby angażować fanów. Pomyśl o świątecznej odsłonie relacji.

  1. Świąteczne konkursy? Czemu nie! Pamiętaj jednak o regulaminie.
  1. Rolki – bez nich ani rusz. Coś świątecznego? Może ciekawy sposób na dekorowanie prezentów, ozdoby świąteczne DIY etc.
  1. Zapraszaj do listy mailingowej. Okres przedświąteczny możesz wykorzystać też do powiększania grona obiorców swojego newslettera. Pomyśl też nad jakimś ciekawym prezentem w zamian, kodem rabatowym do sklepu etc.


Narzędzia:

CreativeMarket

Freepik

Canva


Rozkład jazdy odcinka:

06:06 – Skąd brać świąteczne grafiki

09:36 – Pomysły na posty

15:20 – Recykling treści

19:20 – Budowanie rekacji – kiedy nic nie sprzedajesz

20:00 – Sposoby angażowania społeczności

21:40 – Twoja lista mailingowa tipy

24:30 – Konkurs na Instagramie


Reklamy wspomniane przez Anię:

Bonusy: