Kilka rzeczy, które warto sprawdzić przed startem świątecznych kampanii na IG. Pamiętaj jednak, że nie musisz robić wszystkiego. Zadbaj o swój odpoczynek, chwilę relaksu, czy reset z książką.
- Świąteczne logo
Dobrym pomysłem może być świąteczna wersja Twojego loga. Jeśli decydujesz się na taki krok, warto też odświeżyć banery i avatary na Facebooku i innych social mediach, z których korzystasz.
- Informacje o sklepie
Jeśli przed świętami planujesz inne godziny otwarcia/pracy, to warto o tym poinformować na profilu.
- Linki – sprawdź, czy wszystko jest aktualne i czy wszystko działa. Jeśli na Instagramie w BIO chcesz dodać kilka linków polecam Taplink.
- Świąteczne grafiki/świąteczny feed
Zawsze lepiej przygotować się wcześniej, a teraz jest właśnie ostatni dzwonek. Zerknij na tutorial, który przygotowałam. W opisie na YT znajdziesz też darmowy plik do pobrania i samodzielnej edycji w PhotoShopie.
- Zaangażuj swoją społeczność
Kreatywnie wykorzystuj relacje na Instagramie. Masz do dyspozycji Quiz, Ankietę, „Zadaj pytanie” – to zawsze dobra opcja żeby angażować fanów. Pomyśl o świątecznej odsłonie relacji.
- Świąteczne konkursy? Czemu nie! Pamiętaj jednak o regulaminie.
- Rolki – bez nich ani rusz. Coś świątecznego? Może ciekawy sposób na dekorowanie prezentów, ozdoby świąteczne DIY etc.
- Zapraszaj do listy mailingowej. Okres przedświąteczny możesz wykorzystać też do powiększania grona obiorców swojego newslettera. Pomyśl też nad jakimś ciekawym prezentem w zamian, kodem rabatowym do sklepu etc.
Narzędzia:
Rozkład jazdy odcinka:
06:06 – Skąd brać świąteczne grafiki
09:36 – Pomysły na posty
15:20 – Recykling treści
19:20 – Budowanie rekacji – kiedy nic nie sprzedajesz
20:00 – Sposoby angażowania społeczności
21:40 – Twoja lista mailingowa tipy
24:30 – Konkurs na Instagramie
Reklamy wspomniane przez Anię:
Bonusy:
- Prezent od Ani: świąteczne zabawy na Instagramie – do swobodnej edycji w Canvie
- Tutorial ode mnie – jak zrobić świąteczny feed w Photoshopie
Zostaw komentarz